Чортківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7

ПРОЕКТ

«Ми-патріоти рідного краю»

Мета проекту:

· вивчення, збереження, примноження традицій і звичаїв українського народу;

· пропагування історії рідного краю, його культурного минулого і сьогодення, розвитку народного мистецтва;

· залучення дітей до системи культурних цінностей, що відображають багатство людської культури, і в першу чергу, історії, культури свого народу;

· виховання у дітей почуття власної гідності, глибокої поваги і

готовності до сумлінної праці, прагнення стати повноправним громадянином своєї держави.

Основні завдання:

- формування потреби у високих культурних і духовних цінностях і їх

подальше збагачення;

- формування інтересу в учнівської молоді до джерел історії,

культури, етнографії, традицій і звичаїв;

- формування творчо розвиненої особистості|особистості|, орієнтованої на високі

духовно-етичні цінності;

- пробудження інтересу до історико-культурної спадщини свого

краю;

- створення|створіння| умов для збереження|зберігання| дітьми і підлітками традиційної

культури свого народу;

- сприяння розвитку творчих здібностей дітей і підлітків;

- проведення фольклорних та етнографічних фестивалів, вечорів

української пісні, етновечірок, конкурсних заходів.

Аналіз проблеми і актуальність проекту

Відродження України неможливе без пробудження національної свідомості українського народу, насамперед молоді. Урядом України прийнято Державну національну програму „Освіта” /„Україна XXI століття”/. Одним із найголовніших принципів цієї програми є національна спрямованість освіти: поєднання з національною історією і традиціями, збереження та збагачення культури українського народу.

Наукові дослідження переконливо доводять, що дитина повинна знаходитись під постійним виховним впливом матеріальної і духовної культури свого народу. Тому ми, лідери учнівського самоврядування, намагаємось знайомити учнівську молодь з різними видами народного мистецтва, які поєднують матеріальні і духовні здобутки української культури, утверджують талановитість нашого народу.

Даний проект спрямований об’єднати роботу щодо вивчення, збереження, примноження традицій і звичаїв українського народу, пропагування історії рідного краю, його культурного минулого і сьогодення, розвитку народного мистецтва.

Цей проект передбачає постійне проведенняфольклорних та

етнографічних фестивалів, вечорів української пісні, етновечірок, конкурсних заходів та написання науково-дослідницьких робіт, адже учні проходять шлях від активних учасників краєзнавчих вікторин, походів, виховних заходів, пошукових експедицій

Безпосередня участь в житті позашкільного закладу дозволяє

майбутнім активним громадянам набувати навичок співпраці у громадському житті, не втрачаючи при цьому власної індивідуальності; розвивати організаторські здібності та збагачувати досвід самоорганізації і самоуправління.

Характеристика проекту

Учасники проекту:учнівське самоврядування

Співучасники проекту: учні 5-11 класів

База реалізації проекту: Чортківська ЗОШ І-ІІІ ст.. №7

за кінцевим результатом – практико - орієнтований

за змістом- позапредметний

за кількістю учасників– індивідуальний

за ступенем самостійності– частково пошуковий

за характером контактів- внутрішній

Термін реалізації проекту – початок: вересень 2014 р.

закінчення: травень 2015 р.

Прогнозований результат– набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин.

Очікувані результати – створити центр національної патріотики; проводити традиційні заходи: фольклорний, етнографічний фестиваль “Червона калина”; вечори української пісні, гумору, казки; ігри “Козацькому роду немає переводу”, “Козацькі забави”; конкурсні заходи “Українська лялька”, “З бабусиної скрині”, “Мов квітка сорочка-вишиванка”, проведення етновечірок «Без вишиванки – немає гулянки»

Ресурси– людські – рада старшокласників;

інформаційні – доступ до Інтернету, література;

матеріальні – наявність комп’ютера, сканера, аркуші паперу.

План роботи над проектом

Ø Створення центру національної патріотики;

Ø розподіл доручень між членами груп;

Ø відкриття творчої майстерні “Улюблена іграшка”, «Народна

іграшка» мета якої популяризація українського декоративно-прикладного мистецтва, пробудження інтересу дітей до народної творчості;

Ø створення спільно з батьками гуртків, клубів, студій, творчих

майстерень умільців, художників длявиготовлення виробів для оформлення виставки «Казкова країна дитинства»;

Ø проведення етновечірки «Без вишиванки – немає гулянки»

(Дод. № 1);

Ø проведення фольклорного, етнографічного фестивалю “Червона

калина”; вечору української пісні, гумору;ігор “Козацькому роду немає переводу”, “Козацькі забави”; конкурсних заходів “Українська лялька”, “З бабусиної скрині”, “Мов квітка сорочка-вишиванка”, конкурсно-розважальної програми «Я люблю Україну»;

Ø створення інформаційних листівок «Найцікавіше про Україну»;

Ø оформлення теки документів;

Ø захист проекту.

Опис проекту

Громадянин України формується з дитинства, удосконалюється в юності, утверджується у зрілості, формується на позитивному прикладі родини, школи, колективу, суспільства. Члени учнівського самоврядування щиро вірять, що благодатний вплив народних духовних скарбів українського народу виховує в молодого покоління бажання будувати в собі упродовж життя свій храм Добра, Краси і Правди.

Проект «Ми – патріоти рідного краю» об'єднав у дитячому гурті усіх хто цікавиться вивченням, збереженням, примноженням традицій і звичаїв українського народу, пропагуванням історії рідного краю, його культурного минулого і сьогодення, розвитку народного мистецтва.

Реалізуючи проект, ми намагались створити позитивну атмосферу спілкування, дати можливість усім набути унікального соціального досвіду.

У рамках проекту «Ми патріоти рідного краю» проводилась ціла

низка різноманітних виховних заходів. А саме: акція «Пізнай свій край», збір – старост «Змінимо світ на краще», конкурсно-розважальна програма «Я люблю Україну», виставка «Писанка», акція «Сім чудес моєї малої Батьківщини», етновечірка «Без вишиванки – немає гулянки», вечір української пісні, гумору та багато інших. Важливе місце займає також туристсько-краєзнавча, пошукова і дослідницька робота. Організовувались краєзнавчі подорожі, акції та дослідницькі проекти.

Справжню романтику юності, відчуття господаря власної долі, організатора цікавих і потрібних справ переживають учні під час екскурсій і походів по Україні і рідному краю.

Це - м. Львів, Закарпаття, Карпати, де наші активісти підкорили не тільки найбільшу вершину України – Говерлу, а й стали дослідниками Хребта Костриця, озера Несамовитого та багатьох інших цікавих об’єктів.

Цікавою справою проекту є відкриття творчої майстерні “Улюблена іграшка”, «Народна іграшка» мета якої популяризація українського декоративно-прикладного мистецтва.

Соціальний ефект від впровадження проекту: самостійно шукаючи шляхи іспособи розв'язання проблем, діти опановують навички дослідження, пошуку, творчості, які їм неодмінно знадобляться умайбутній професійній діяльності. Учні проходять шлях від активних учасників краєзнавчих вікторин, походів, виховних заходів, краєзнавчих, пошукових експедицій

Після виконання завдань проекту інформаційні дані у вигляді фото, відео матеріалів, а також письмової розповіді розміщуються на сайті школи та на шпальтах газет.

Кiлькiсть переглядiв: 1418

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.